Camp Nou na wyciągnięcie ręki

Camp Nou dla kibiców FC Barcelony z całego świata jest miejscem piłkarskiego kultu. Każdy z nich marzy o tym, aby przynajmniej raz na żywo zobaczyć poczynania Barcy. Dać się ponieść emocjom, które towarzyszą największym piłkarskim spektaklom na globie. Znaleźć się w miejscu, w którym tworzy się historia światowego futbolu.

Ilu jest w Polsce kibiców „Dumy Katalonii”? Na to pytanie postanowił odpowiedzieć oficjalny portal klubu fcbarca.com, który zbadał aktywność polskich fanów Barcy w Internecie, biorąc pod uwagę m.in. statystyki ruchu na stronie oraz aktywność na portalach społecznościowych. Okazuje się, że liczba polskich fanów oceniana jest na 70 tys., przy czym najwięcej z nich zamieszkuje Śląsk, Mazowsze oraz Dolny Śląsk.

Kosztowny wyjazd na Camp Nou?

Niestety, jak podaje portal, aż 4/5 ogółu polskich kibiców FC Barcelony wciąż nie oglądało poczynań piłkarzy z trybun Camp Nou. Zdaniem fcbarca.com piłkarskie podróże do stolicy Katalonii odbywają się z reguły w ramach zorganizowanych grup wycieczkowych, które przeważnie są o wiele droższe od samodzielnie zorganizowanych wyjazdów. Na te drugie decyduje się jednak wciąż niewielki procent kibiców. To sprawia, że 55 tys. polskich kibiców FC Barcelony wciąż czeka na swój pierwszy mecz na Camp Nou.

Tymczasem samodzielna organizacja wyjazdu nie jest tak trudna, jak się wydaje, a z pewnością o wiele tańsza. Fcbarca.com wylicza, że kilkudniowy pobyt, wliczając do rachunku koszty biletów lotniczych, noclegu, biletów na transport, jedzenia, wejściówek do zabytków oraz rzecz jasna – biletów na mecz, w przeliczeniu na jedną osobę będzie się wahać w granicach 1000-1500 zł.

Ciekawe dane dotyczące podróży piłkarskich po Europie zaprezentował ostatnio portal GoEuro.pl we współpracy z portalem Onefootball.com, eksperci od wyszukiwania połączeń komunikacyjnych w Europie obliczyli i porównali koszty uczestnictwa w meczach najwyższej klasy w 25 krajach Europy w oparciu o koszty dojazdu różnymi środkami transportu, zakwaterowania, wyżywienia oraz… napojów spożywanych podczas meczów. Okazuje się, że w przypadku Hiszpanii sprawdza się zależność, że za jakość trzeba płacić. Średni koszt udziału kibica drużyny w meczu wyjazdowym z uwzględnieniem ceny za przejazd, kosztów jednego noclegu oraz cen posiłków i piwa, wyniósł niemal 300 zł. Dla kibica z Polski koszt ten będzie oczywiście wyższy. Pod tym kątem Hiszpanię wyprzedziła tylko Anglia. Z drugiej strony wg sąsiadującego rankingu lig wartych swej ceny, Primera Division ustępuje jedynie Bundeslidze.

Duma Katalonii

Jak podał w tym roku biznesowy portal forsal.pl, spośród 7 milionów turystów, którzy rocznie odwiedzają Barcelonę, dla ok. 500 tys. z nich główną atrakcją jest właśnie klub piłkarski, a celem największy stadion w Europie. Nie dziwi, że nowoczesne muzeum Camp Nou, oddane do użytku w 2010 roku, jest najczęściej odwiedzaną placówką tego typu w mieście i może się pochwalić dwoma milionami odwiedzających rocznie. Większą popularnością cieszy się w Barcelonie tylko bazylika Sagrada Familia.

O tym, jak bardzo piłkarski stadion Barcy jest popularnym obiektem turystycznym w Europie, świadczyć może zestawienie najpopularniejszych pakietów wycieczkowych portalu GetYourGuide. Wycieczka na Camp Nou do Barcelony znalazła się w tym zestawieniu na 7 miejscu. Zbudowany w 1957 roku stadion zdobył sobie sławę jednej ze światowych świątyń piłki nożnej. Mimo tego, że spośród największych europejskich stadionów klubowych jest jednym z najstarszych, UEFA przyznaje mu najwyższą ocenę 5 gwiazdek. Jak na ironię, nazwa Camp Nou oznacza nowy stadion, a w momencie budowy był on już siódmym obiektem stadionowym klubu.

Więcej niż klub

Od kilku lat planowano modernizację oraz powiększenie liczby miejsc siedzących na Camp Nou. W 2014 roku odbyło się głosowanie, tzw. referendum poparcia. Przedmiotem głosowania była decyzja o możliwości podjęcia przebudowy stadionu. „Socios”, czyli kibice-udziałowcy w przeważającej większości dali władzom zielone światło do podjęcia dalszych działań. Jak podał portal stadiony.net w głosowaniu, w którym udział wzięło ponad 37,5 tys. „socios”, za przebudową opowiedziało się ponad 72 proc. z nich.  Plan, który ma zostać zrealizowany do 2017 roku, zakłada powiększenie stadionu do 105 tys. miejsc siedzących.

Jednak Camp Nou to przede wszystkim coś więcej, niż konstrukcja, a jego atrakcyjności nie wyznacza liczba siedzeń. Doskonale oddaje to motto rodowitych Katalończyków, wyrażone za pomocą żółtych krzesełek na trybunie Lateral, które brzmi „mes que en club” – więcej niż klub. Dlatego możemy być pewni, że niezależnie od pory wyjazdu, nie zobaczymy zbyt wielu pustych miejsc, ponieważ jak pokazało najnowsze zestawienie francuskiego dziennika „L’Equipe”, który zbadał średnią liczbę widzów na meczu, Barca przyciąga w każdym meczu ponad 77 tys. fanów.

Zatem najwyższa pora zaplanować wyjazd.

Kamil Kucharski

POWIEDZ O NAS SWOIM ZNAJOMYM:

Sponsor serwisu:
Pubsport.pl
Pubsport.pl - wiadomości sportowe i publicystyka. Zapowiedzi i podsumowania meczów piłki nożnej, tenisa, sportów zespołowych oraz zimowych. Relacje na żywo! Wpadnij pogadać o sporcie!
http://www.pubsport.pl/

Dodaj komentarz