Ekspansja pokera trwa

Branża pokerowa przygotowała plan, który pozwoli zwiększyć jej znaczenie w świecie sportu i nie jest to kolejny blef mający dać wygraną przy stole.

Od pokerowego boomu w początkach XXI wieku poker przeszedł długą drogę – kiedyś był jednym z wielu sportów umysłowych, teraz stał się wiodącą grą karcianą.  Dzięki zyskującym coraz więcej czasu antenowego transmisjom telewizyjnym z najbardziej prestiżowych turniejów, poker zdobył sobie ważne miejsce w popkulturze, co przełożyło się na jego obecność m.in. w hollywoodzkich produkcjach takich jak Casino Royale i Runner Runner.

Jak przemysł pokerowy buduje swoją markę przez inne sporty

Poker stara się zdobyć jeszcze więcej fanów, a doskonałym sposobem na to jest współpraca z gwiazdami sportu, które zazwyczaj nie są znane ze swoich karcianych zdolności. Chociaż profesjonalni pokerzyści jak Phil Ivey i Marvin Rettenmaier są dosyć rozpoznawalni, to poker popularyzowany jest przez dużo większe nazwiska jak choćby  słynnego brazylijskiego piłkarza Ronaldo. Tacy sprzymierzeńcy wprowadzają pokera do wyższej ligi. Poker wkroczył na drogę do budowania swojej marki przez związki z przedstawicielami topowych dyscyplin sportowych.

Niektórzy operatorzy poszli nawet o krok dalej i połączyli siły z całymi drużynami ze sportów nie mających do tej pory nic wspólnego z pokerem. Oferująca możliwość gry online strona Partypoker wdrożyła taką właśnie strategię, nawiązując współpracę z klubem Manchester United. Partnerstwo przyniosło sporo korzyści, w związku z czym firma poszerzyła swój rynek o kolejny kraj – USA. Tam podpisano złożoną umowę, której stronami zostały kluby koszykówki Philadelphia 76ers oraz hokeja na lodzie New Jersey Devils.

Firma została także głównym sponsorem Mistrzostw Świata w Bilardzie 2012, który odbył się na Filipinach. Turniej ten, pamiętny szczególnie dla reprezentacji Polski, która wystąpiła w finałach po raz pierwszy, był jednym z najbardziej udanych działań pokerowej branży, która przenika do sportowego świata nie tylko jako dyscyplina, ale jako marka oferująca znaczące wsparcie.

Polska bilard

To prowadzi do zwiększenia liczby wspólnych eventów. Partnerstwo z dwoma drużynami czołowych amerykańskich sportów, pozwoliło pokerowemu środowisku być widocznym na charytatywnych turniejach koszykówki i hokeja organizowanych w tzw. offseason. Przez takie kooperacje grupy fanów pokera i innych sportów przenikają się wzajemnie.

UWAGA: Autorem tekstu nie jest żaden ze współpracowników PubSport.pl, wpis gościnny

Pubsport.pl
Pubsport.pl - wiadomości sportowe i publicystyka. Zapowiedzi i podsumowania meczów piłki nożnej, tenisa, sportów zespołowych oraz zimowych. Relacje na żywo! Wpadnij pogadać o sporcie!
http://www.pubsport.pl/