Fitness dla zapracowanych – jak znaleźć czas na ćwiczenia

Ćwiczenia fizyczne pomagają zachować szczupłą sylwetkę i dobrą kondycję. W natłoku codziennych obowiązków często trudno jest jednak znaleźć na nie czas. Podpowiadamy, w jaki sposób nawet najbardziej zapracowane osoby mogą zadbać o piękną figurę i zdrowie.

Skompletuj sprzęt do domowej siłowni

Żeby zaoszczędzić czas, potrzebny na dotarcie na siłownię i powrót z niej, można zorganizować sobie siłownię domową. Wystarczy kilka rodzajów sprzętu, który nie będzie zajmował dużo miejsca. Idealne do ćwiczeń w domu są na przykład rowery treningowe, orbitreki albo przenośne steppery, piłki gimnastyczne, uchwyty do pompek i motylki do ćwiczenia ramion i ud. Warto również zaopatrzyć się w hantle i ciężarki do ćwiczeń, które można przymocować do nadgarstków rąk i kostek nóg. Nie trzeba oczywiście kupować wszystkich tych przyrządów. Warto jednak mieć przynajmniej jedno urządzenie do ćwiczeń aerobowych (rower lub orbitrek). Ćwiczenia takie spalają tkankę tłuszczową i poprawiają wydolność i ogólną kondycję. Od nich warto rozpoczynać trening. Aby wzmocnić mięśnie, należy natomiast sięgnąć po ciężarki lub urządzenia do kalisteniki (na przykład uchwyty do pompek)

 Ćwicz podczas oglądania telewizji

Ćwiczenia należy wykonywać regularnie. Dobrze jest ustalić na nie stałą porę i zarezerwować sobie wtedy około godziny. Łatwiej zmotywować się do codziennych ćwiczeń, jeśli połączy się je z czymś przyjemnym, na przykład oglądaniem ulubionego serialu. Jeśli wolimy ćwiczyć przy muzyce, możemy przygotować playlistę z teledysków nagranych do dynamicznych, energetyzujących utworów. Oglądanie jej w trakcie ćwiczeń, sprawi, że trening stanie się świetną zabawą, a zmęczenie zejdzie na dalszy plan.

 Ćwicz podczas wykonywania codziennych obowiązków w domu

Niektóre ćwiczenia można wykonywać podczas gotowania i sprzątania. Warto na przykład chodzić po domu z przymocowanymi do kostek ciężarkami, zwiększymy w ten sposób wydatek energetyczny, czyli spalanie kalorii. Przemieszczając się z jednego miejsca do drugiego, można wtedy dodatkowo wykonywać wymachy nóg do przodu, które wzmocnią i wyszczuplą uda. Stojąc natomiast w miejscu, na przykład podczas zmywania, można robić wymachy nóg do tyłu, ćwiczenie, które pomoże wyrzeźbić pośladki i tylną stronę ud. Wymachy nóg na boki podczas stania w miejscu wzmocnią natomiast mięśnie poprzeczne i skośne brzucha.

Wypróbuj ćwiczenia izometryczne

Ćwiczenia izometryczne polegają na napinaniu poszczególnych mięśni i rozluźnianiu ich po kilku sekundach. Takie ćwiczenia można praktykować je wtedy, kiedy jesteśmy zmuszeni stać lub siedzieć przez dłuższy czas. Dobrze jest zatem wykonywać je podczas jazdy autobusem lub w pracy, siedząc przy biurku. Wystarczy mocno napiąć na przykład mięśnie pośladków albo brzucha, wytrzymać tak przez 10 sekund i rozluźnić, a po chwili ponownie je napiąć.

zobacz także: Gdzie kupić dobre obuwie sportowe

wpis gościnny

POWIEDZ O NAS SWOIM ZNAJOMYM:

Sponsor serwisu:
Pubsport.pl
Pubsport.pl - wiadomości sportowe i publicystyka. Zapowiedzi i podsumowania meczów piłki nożnej, tenisa, sportów zespołowych oraz zimowych. Relacje na żywo! Wpadnij pogadać o sporcie!
http://www.pubsport.pl/

One thought on “Fitness dla zapracowanych – jak znaleźć czas na ćwiczenia

Dodaj komentarz